Zašto koristiti 3PL usluge i kako biti uspješan davatelj usluge?

U današnje vrijeme mnoga istraživanja dokazuju prednosti korištenja 3PL usluga, odnosno korištenje davatelja usluga za određene segmente u opskrbnom lancu. U nastavku će se navesti razlozi zašto bi se trebale koristiti vanjski davatelji usluga te u konačnici kako biti uspješan davatelj usluga.

Koji su razlozi korištenja vanjskih davatelja usluga?

Kako je navedeno, prema raznim istraživanjima, korištenje vanjskih davatelja usluga uvelike pomaže u organizaciji opskrbnog lanca. U nastavku će se navesti glavni razlozi zašto bi se trebali koristiti vanjski davatelji usluga.

Ušteda vremena – ako bi uložili u vanjske davatelje usluga i dopustili da preuzmu određene segmente u opskrbnom lancu, u konačnici se dobije na vremenu za boljom organizacijom te fokusom na osnovne segmente u opskrbnom lancu.

Stručnost davatelja usluga – čak i ako imate mogućnost ulaganja u određene segmente, postoji mogućnost da će vanjski davatelji usluga isto učiniti bolje, zbog reputacije u opskrbnom lancu te stručnosti i iskustva za određeni segment.

Konkurentska prednost – vanjski davatelji usluga preuzimaju odgovornosti za upravljanjem lancem opskrbe ili određenim segmentom te za isporuku prema krajnjim korisnicima. Navedeno donosi konkurentnost na tržištu zbog bržeg odgovora na zahtjeve krajnjih korisnika ili kako je već ranije navedeno, zbog iskustva i reputacije na terenu.

Kako biti uspješan vanjski davatelj usluge?

Nakon navedenih razloga o tome zašto koristiti vanjske davatelje usluga, u nastavku će se navesti kako postati uspješan vanjski davatelj usluge.

SWOT analiza – prije same odluke o tome želimo li biti vanjski davatelji usluga, potrebno je analizirati koje su prednosti, negativnosti i troškove kao vanjski davatelj usluge. Navedena analiza može pomoći u odluci isplati li se započeti s davanjem usluga.

Strategija i dokumentiranje procesa – pružatelju usluge je za početak je potrebna strategija provedbe kako bi imali jasnije rezultate organizacije te dobro promišljena mogućnosti i rješenja.  Uz strategiju je potrebno definiranje i dokumentiranje operativnih procesa koji će se predstaviti klijentima kako ne bi došlo do nerazumijevanja određenih procesa.

Definirajte ciljeve i očekivanja – potrebno je postaviti određene ciljeve za procese unutar opskrbnog lanca, te aktiviranje korektivnih akcija ako je potrebno. Mjerenjem procesa, odnosno KPI, možemo lakše pratiti procese i reagirati ako se pogoršava.  Uz određivanje ciljeva je potrebno postaviti očekivanja koja su postavljena na tržištu, na temelju drugih davatelja usluga i njihovih dosadašnjih iskustava.

Implementacija i održavanje odnosa – nakon analize troškova te prednosti i nedostataka, potrebno je izraditi plan implementacije projekta. Potrebno je postaviti tim za implementaciju projekta koji je ujedno i predstavljen klijentima. Davatelji usluga i klijenti bi trebali stvarati uzajamno povjerenje i komunikaciju kako bi procesi mogli funkcionirati na pozitivan način.

www.cerasis.com

Oznaka:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

*